Pobierz Cennik Usług

Dlaczego AZOT?

azotZbyt wysokie lub zbyt niskie ciśnienie powietrza w oponie, powoduje nieregularne zużycie bieżnika i doprowadza do przedwczesnego zużycia opony. Powietrze w kołach kurczy się gdy na polu jest zimno lub rozszerza gdy jest ciepło, ciśnienie rośnie również w trakcie jazdy z powodu tarcia opony o podłoże, koła napompowane azotem nie mają takich wahań ciśnienia, mimo rozgrzania lub schłodzenia koła, ciśnienie pozostaje prawie nie zmienione. Obok przykłady naprężeń jakie powstają przy nie prawidłowym ciśnieniu.

Pompując koła powietrzem, ciśnienie w oponach powinno być sprawdzane “na zimno” regularnie co dwa tygodnie, przy zastosowaniu azotu czas ten wydłuża się co najmniej trzykrotnie. namawiamy do regularnych wizyt u nas w warsztacie.

Zalety azotu:

  • opona napompowana azotem utrzymuje ciśnienie trzykrotnie dłużej niż opona napełniona tlenem, dzięki temu nie trzeba kontrolować ciśnienia w kołach tak często jak powietrzem.
  • większe bezpieczeństwo jazdy, prawidłowe ciśnienie w oponach zapewnia optymalną przyczepność i równomierne zużycie opony
  • wydłużoną żywotność opon oraz zmniejszone zużycie paliwa dzięki utrzymywaniu stałego ciśnienia przez azot. Przeprowadzone badania wykazały, że zmniejszone ciśnienie w oponie o 0,4 bar zwiększa zużycie paliwa o 2% a żywotność opony aż o 30%.
  • dłuższa żywotność felg, azot jest neutralny chemicznie i nie wchodzi w reakcję z metalem, brak wody i tlenu które powodują korozję wewnątrz felgi i z czasem ciągłą utratę ciśnienia.

 

Budowa opony

BIEŻNIK
podstawowy element decydujący o przyczepności opony do nawierzchni i jej trwałości. Rzeźba bieżnika jest zróżnicowana w zależności od zastosowania opony.

BOK
Część opony pomiędzy bieżnikiem a stopką zapewniająca ochronę dla warstwy osnowy, najważniejszego elementu konstrukcyjnego opony. Praca jaką wykonuje wymaga dużej wytrzymałości na zginanie. Ma on zatem decydujący wpływ na komfort jazdy.

STOPKA
Część opony mająca bezpośredni kontakt z obręczą, zapewniająca szczelność układu opona – obręcz. Zbudowana jest zazwyczaj ze stalowej wiązki usztywniającej zwanej drutówką, pokrytej specjalną mieszanką gumową pozwalającą na właściwe umieszczenie i zablokowanie opony na obręczy.

OSNOWA
Najważniejsza część opony zbudowana z tkaniny kordowej tworząca jej szkielet. Podstawowym zadaniem osnowy jest przeniesienie momentu napędowego i hamowania oraz amortyzacja drgań pochodzących od nierówności jezdni na piastę koła.

OPASANIE
Podstawową konstrukcję opasania stanowią dwie krzyżujące sie warstwy kordu stalowego, pozwalające na zachowanie kształtu czoła opony w czasie jazdy, niezależnie od sił działających na nią. EKRAN Warstwa kordu poliamidowego stosowana w oponach o wyższych klasach prędkości mająca za zadanie zapewnić właściwą wytrzymałość opony.

 

Opony RFT (run-flat)

runflatTechnologia RFT umożliwia jazdę samochodem na oponach bez powietrza, przy zastosowaniu standardowych felg, takich jak używa się przy tradycyjnych oponach, przykładowo w firmie Goodyear technologia ta nazywa się RunOnFlat (ROF). Technologia RunOnFlat to opatentowana, specjalna konstrukcja boku opony , minimalizująca odkształcenie i ryzyko zsunięcia się pony z felgi. Całkowicie pozbawiona powietrza opona z technologią RunOnFlat umożliwia kontynuację jazdy z ograniczoną prędkością i na ograniczonym dystansie.

Korzyści technologii RunOnFlat:

  • Specjalna konstrukcja boku opony utrzymuję wagę pojazdu nawet po całkowitej utracie ciśnienia.
  • Nawet przy całkowitej utracie ciśnienia w oponie, parametry takie jak: przyspieszenie, hamowanie i kierowanie pojazdem pozostaje na nie zmienionym poziomie.
  • Istnieje możliwość pokonania dystansu 80 km z maksymalną prędkością 80 km/h w normalnych warunkach drogowych

Uwaga w zakresie bezpieczeństwa!
Opony RunOnFlat mogą zostać zamontowane tylko na samochody wyposażone fabrycznie w elektroniczny system ostrzegania o spadku ciśnienia. Maksymalna odległość 80 km i maksymalna prędkość 80 km/h nie powinny być przekraczane

 

Optymalizacja koła

optymalizacjaOptymalizacja koła polega na optymalnym ustawieniu opony względem felgi tak aby zminimalizować bicie i zmniejszyć ilość ciężarków potrzebnych do wyważenia. Nie należy zakładać większych ciężarków niż 60gr. dlatego w niektórych przypadkach konieczne jest wykonanie takiej usługi.